Web2.0 eller web 2.0?


Jeg har konsekvent skrevet Web2.0 og ikke web 2.0 siden jeg omtalte begrepet for første gangen her i denne bloggen. Hvorvidt dette er korrekt i.f.t. O’reilly sin artikkel er ikke sannsynlig. Men fakta og besøksanalyser viser at jeg har større sannsynlighet for å få relevante besøk på sidene mine med uttrykket web2.0 – eller?

Jeg begynner å tvile på hvorvidt det jeg har gjort bør fortsette…er det greit å endre på begreper for å få besøkende på nettsidene sine? Det er jo mange som søker på begrepet og slik kan man plassere nettsidene sine i søkeresultatene – ikke sannt?

Noen vil sikkert fortelle meg at det er feilbruk som bør endres, men de fleste sier ingenting…så derfor tar jeg andre metoder i bruk:
Det vises oftest av historien hvilke ord og uttrykk som blir værende igjen. Derfor integrerer jeg her en graf som tydeligvis viser utviklingen av bruken av utrykkene web 2.0 og web2.0.

Innlegg som inneholder Web2.0 pr dag de siste 30 dager.
Technorati Chart
Innlegg som inneholder Web 2.0 pr dag de siste 30 dager.
Technorati Chart

Legg igjen en kommentar

