Turist/reiselivsbransjen i USA oppfordres til å bruke online sosiale nettverkstjenester


PÅ den seneste TravelCom/Res-Expo (messe for reiselivsbransjens nett-bedrifter), avholdt i Las Vegas ifølge var det mange presentasjoner som handlet om at turistindustrien burde ta imot og benytte sosiale nettverk-redskaper og bruker generert innhold.

Ifølge Henry Harteveldt fra Forrester Research, er 83 % av reisende/turister online, sammenliknet med 71 % av den vanlige befolkningen. Hans research viser at 90% av alle reisende vil være online i 2011.

At reisende deler opplevelsene sine er ikke nytt, men det faktum at Internettet nå har verktøyene til og gir muligheten for enkelt å formidle det gode, det vonde og det horrible i opplevelsene med ord, bilde og video, gir en hel ny dimensjon.

I presentasjonen sin sa Harteveldt at Turismeaktører/reiselivsmarkedsførere ikke kan tillate seg å ignorere makten som ligger i brukergenerert innhold. Han poengterte at 41% av fornøyelses reisende brukte minimum en form for online sosialt verktøy i sine reiseforberedelser som for eksempel TripAdvisor.com.

Les hele historien på bizreport.com

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s