Nr. 1 på Google: Bedre Internettmarkedsføring


Det er ingen tvil lenger : Med Mediakoordinator blir det bedre Internettmarkedsføring – dette nå også ifølge Google. Prøv selv å skrive «bedre Internettmarkedsføring» i søkefeltet til Google.
Kanskje dette kan få noen opp fra tastaturet?

Asgeir Hoem hadde følgende spørsmål til mitt forrige innlegg :

  • He du sett sammenheng mellom besøksstatistikk og søkemotorklatring? He det vore omtrent proporsjonalt?
  • Nei, det ser ikke ut som om det er noen direkte sammenheng, for det er ikke så veldig mange som bruker søkefrasen «synlig på Internettet» – enda. I alle fall ikke som jeg kan lese meg til på statistikken.
    Det kan jo hende at nett-adressen til mediakoordinator blir kopiert og at lenken fra Google ikke benyttes. I alle fall har det vært en synlig økning i direkte besøk, dvs. fra besøkende som har tastet inn http://mediakoordinator.no i nettleseren. Hva dette skyldes kan jeg ikke si 100% – men sett på trafikken generelt er det sannsynlig at her er tale om konkurranter innen området søkemotoroptimalisering og internettmarkedsføring som er på utflukt for å foreta et rask konkurrantvurdering. Ut i fra bevegelsene på nettstedet er dette sannsynlig.

    Søkefrasen som også har Mediakoordinator øverst på Google søk: «Bedre Internettmarkedsføring» ses heller ikke av ekstremt mange og da slett ikke de av de som som virkelig trenger hjelp å bli mer synlige på Internettet.
    Her kan påskeferien ha innflytelse…

    At Mediakoordinator presterer å få øverste plasseringer på utvalgte fraser er altså ikke ensbetydende med at fler klikker seg via Google og eller tar kontakt. I denne uken i alle fall.

    Kanskje NRK sitt TV-program Forbrukerinspektørene fra 28. mars 2007 har vakt en del oppmerksomhet. Dette programmet handlet om juks i forbindelse med søkemotoroptimalisering, noe som mange norske bedrifter desverre driver med. Mange lar seg stadig lure fordi de ikke vet bedre.

    Mediakoordinator utfører bare ryddig søkemotoroptimalisering.

    TV-programmet til NRK burde ha slått ut på besøkstallet nå hvis det hadde noen effekt i relasjon til Mediakoordinators søkeord. Slikt var ikke tilfellet.

    Det er dog trolig at nettstedet synlighet.no har fått en del oppmerksomhet ettersom de var en del av programmet. TV er et forferdelig sterkt medie når du først får redaksjonell omtale.

    Det betyr faktisk ikke mye hvor flink man er eller hvor gode tjenester man kan tilby hvis ingen forteller andre om det eller hvis de som har behovet ikke er klar over problemet (les: muligheten).

    Akkurat dette vil jeg skrive om – om ikke serlig lenge. Det finnes en del lure verktøyer som kan brukes til Å GJØRE DETTE ENKELT.
    Heng DEG gjerne på og gi en kommentar til dette innlegget.

    Advertisements

    Legg igjen en kommentar

    Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

    WordPress.com-logo

    Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

    Twitter picture

    Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

    Facebookbilde

    Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

    Google+ photo

    Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

    Kobler til %s